Breaking

Sunday, October 23, 2011

Petola Rebus Air

Masak sayur yg simple je!

Ini lauk sampingan drpd lauk2 lain yg aku masak smlm. Setiap hari mesti ada satu hidangan sayur. memang simple sangat2lah masakan sayur aku kali ni. Tapi memang sedap..........!

Cara masak sayur ni pun amatlah mudah...... cuma sesaje je nk share pada yg sudi dok mengintai aku blog ni!



Bahan2 :

1 biji petola
1 biji cili merah
1 biji bawang merah
Air secukupnya
Sedikit garam dan gula

Cara2 :

Petola di buang kulit kerasnya dan dipotong kecil. Bawang merah dan cili merah di hiris. Masukkan semua bahan kedalam periuk. Perasakan dengan garam dan gula. Bila dah mendidih dan petola pun dah empuk, bolehlah  diangkat dan dihidangkan.

p/s : Agaknye.... macam nilah kiranya  n3 x semenggah yg di bebelkan oleh CMG dlm blognye tu. Ada ke resepi cam gini pun nk masuk n3????  Tp macam kata CMG tu...... ini  blog aku, aku punya sukalah.... apa org nk kata..... , ada aku kesah!!! rasa  macam ayat bebudak lah plak! ha..ha..ha! 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...